۱۳۸۷ اسفند ۲۳, جمعه

زمین و دیگر هیچ


چندی پیش در خبرها آمده بود که ناسا سفینه ای برای جستجوی سیاره هایی شبیه زمین که ممکن است زندگی پذیر و یا حتی دارای تمدنی باشند به فضا پرتاب کرده است .

به نظر بعید میاد که با این همه ستاره و این همه سیاره که دورشون می چرخن هیچ جای دیگه تو دنیا زندگی نباشه. درواقع توی همین خبر اومده بود که تازگی یک مقاله در Journal of Astrobiology چاپ شده که پژوهشگران بر اساس مشاهداتشون نتیجه گرفتن که حداقل 361 تمدن در کهکشان راه شیری از زمان پیدایش این کهکشان شکل گرفتن. دقت کنین که این فقط در مورد کهکشان خودمون نه کل دنیا. (یک هنرپیشه ی معروف در یک فیلم خوب می گفت به نظر میاد فضای خیلی زیادی تلف شده باشه اگه هیچ جای دیگه تو این دنیا زندگی وجود نداشته باشه. در همین راستا بنده در همین جا اعلام می کنم که اسلام وجود زندگی در سیارات دیگه رو پیش بینی کرده که بعد از اینکه سفینه ی مذکور واقعا چیزی پیدا کرد دیگه یک عده لازم نباشه به خودشون زحمت بدن برن قرآن رو زیرورو کنن که یک آیه پیدا کنن که معنیش یه جورایی به این قضیه بخوره و بگن دیدین ما گفته بودیم ها ولی کیه که به حرف ما گوش بده! حالا میگین چرا من اینو اعلام کردم، خیلی ساده. مگه نه اینکه اسراف در اسلام کار ناپسندیه، خوب خدا هم که نمیاد به بنده هاش بگه اسراف نکنین بعد خودش بیاد اسراف به این بزرگی بکنه. نگفتم سادس!)

برگردیم سر اصل موضوع. چیزی که می خواستم بگم این بود که من خیلی دلم به حال همه این تمدن های دیگه می سوزه چون خودشون خبر ندارن که جای همشون توی جهنم. چرا؟ چونکه قاعدتا هیچکدمشون نه مسلمون هستن، نه مسیحی، نه یهودی. تازه من کلی تخفیف دادم بره اینکه فقط یکی از اینا قراره برن بهشت ولی خوب چون اونا هیچکدوم نیستن درهرصورت فرقی به حالشون نمی کنه. حالا حتی اگه یکیشون هم بودن باز یه امیدی میرفت چونکه مسلمونا که بی بروبرگرد جاشون تو بهشت سوال هم نداره. مسیحی ها هم که حضرت عیسی قرار پارتیشون بشه. یهودی ها من فکر میکنم شانسشون بیشتر، چرا؟ چونکه: یا یک لابی خیلی قوی در بارگاه الهی دارن، یا اینکه مالکیت بهشت و جهنم به طور مستقیم یا غیر مستقیم مال اوناست، یا اینکه یه تیکه از بهشت و به بهانه ی اینکه آدم و حوی از اونجا اومدن به زور گرفتن! شایدم هر سه تاش.

خنده دار اینجاست که الان یک نفر توی اون یکی سیاره ها نشسته داره وبلاگ می نویسه که دلش به حال ما می سوزه چون قرار ما هممون بریم جهنم!

۳ نظر:

  1. مهندس، باز دهن آدمو باز میکنیا. آخه کی گفته فقط مسلمونا میرن بهشت. اصلا کی گفته مسلمونا همشون میرن بهشت. خدا میگه من راه سعادت رو به شما نشون میدم، هر کی به اندازه وسعش که تونست میگیره، تلاش میکنه و پاداش هم میگیره. چه بسا خیلی از مسیحیا برن بهشت که مسلموناش نرن. مگه داستان موسی و شبان رو نخوندی، موسی میاد طرف را ارشاد کنه، خدا میگه ولش کن، این همین قدر میفمه، با ما هم داره حال میکنه، ما هم در همین قدر راضییم. مهندس، یه چیزیایی تو ذهنته که درست نیست و پیشداوریهای اشتباه میکنی.

    پاسخحذف
  2. می دونی افشین، شاید
    1- ما جهنم یکی از اون سیاره ها باشیم! اگر کار بد کنن بعد که تو سیاره شون مردن، اینجا به دنیا میان.
    2- شاید ما بهشت یکی از اون سیاره ها باشیم! اگر خیلی خوب باشن بعدش تازه به ازگل آباد زمین می رسن!
    3- شاید هم اونها بهشت و جهنم ما باشن، بسته به اینکه چی کار کنیم طبقه بندی مون می کنن و می فرستنمون یکی از این سیاره ها!
    4- شایدم ماجرا از این مدل های جهان ما سایه ای از یه واقعیت هست باشه، و ما سایه ی اونها یا اونها سایه ی ما باشن! بنابر این اونها هم برا خودشون همین امام پیغمبرها رو داشته باشن.
    5- شایدم اصلا ... و ... و اصولا ... نباشه. (به خاطر اینکه اینجا فضای عمومی هستش و منم با اسم واقعی دارم کامنت می گذارم سانسور شد!)
    6- این یکی دیگه ربط به بهشت و جهنم نداره، فقط می خواستم بپرسم قسمت کامنت هات رو چند اجاره می دی؟ من می خوام اجاره کنم و اینجا یه وبلاگ راه بندازم!!

    پاسخحذف
  3. حضور محترم خانم ماندا عرض کنم که:
    1- همه ی این حالت هایی که می گی ممکنه. یک حالتش هم اینه که هر کسی بهشت و جهنم خودش و داره. یک نفر گفته حتی خدا هم جهنم خودشو داره، عشقش به نوع بشر!

    2- قسمت نظرات که هیچ، کل وبلاگ پیشکش. می خوای اصلا تو بیا تو وبلاگ من بنویس، من برم تو وبلاگ تو بنویسم D-:

    پاسخحذف